Witajcie na Centennialu. Co sto lat z wody wyłania się wyspa Lightlark, by stać się miejscem rozgrywek na śmierć i życie. W morderczej grze Centennial biorą udział władcy sześciu krain. Przed pięciuset laty wszystkie sześć królestw - Dzikich, Gwiezdnych, Księżycowych, Niebiańskich, Słonecznych i Mrocznych - zostało przeklętych, a ich moce zwróciły się przeciwko nim jak trucizna. Władcy rywalizują o zdobycie największej nagrody, którąjest złamanie klątw rzuconych na poszczególne krainy. Każdy władca ma coś do ukrycia, a każda klątwa jest niezwykle okrutna. Aby dokonało się zdjęcie klątwy, jedenz władców musi ponieść śmierć. Isla Crown jest młodą przywódczynią Dzikich. W tym królestwie każdy, kto kogoś pokocha - zginie. Dzicy budzą strach i pogardę u swoich sąsiadów. Ich jedyną szansą na normalne życie jest zwycięstwo Isli w Centennial. Żeby przeżyć, Isla musi kłamać, oszukiwać i zdradzać. A gdy w grę wchodzi miłość, wszystko się komplikuje.
Cassel Sharpe pochodzi z rodziny KLĄTWIARZY - ludzi, którzy posiadają wiele nadzwyczajnych mocy. Potrafią na przykład zmieniać czyjeś emocje i wspomnienia albo odwracać czyjś szczęśliwy los za pomocą najdelikatniejszego muśnięcia dłoni. Praca z klątwami jest jednak nielegalna, klątwiarze są więc siłą rzeczy przestępcami. Wielu z nich schodzi rzeczywiście na złą drogę, są oszustami, czy wręcz gangsterami. Cassel nie ma magicznych zdolności, przez co jest skazany na los outsidera, i byłby pewnie zwyczajnym dzieciakiem w pokręconej rodzince, gdyby nie pewien drobny szczegół. Trzy lata temu zabił swoją przyjaciółkę, Lilę.Młodzieniec dba o pozory normalności, starannie wtapiając się w tłum, ale w pewnym momencie traci kontrolę: zaczyna lunatykować we śnie, napędzany przerażającymi snami o białym kocie, który ma mu coś do powiedzenia. Cassel zauważa też inne niepokojące rzeczy, takie jak dziwne zachowanie starszych braci, którzy mają przed nim tajemnice. A gdy zaczyna podejrzewać, że jest nieświadomym pionkiem w wielkiej, przestępczej grze, postanawia odzyskać pamięć, a tym samym przeszłość, by wreszcie poznać prawdę o sobie i przechytrzyć oszustów.
UWAGI:
Trylogia "Klątwiarze" składa się z 3 części : "Biały kot", "Czerwona rękawiczka", "Czarne serce".
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
KRÓLEWSKA UCIEKINIERKA. MIODOUSTY KRÓLEWICZ. WYPRAWA, KTÓRA DLA OBOJGA MOŻE ZNACZYĆ MARNY KONIEC.
Upłynęło osiem lat od Wężowej Bitwy. Na mroźnej północy Pani Nore z Zębatego Dworu wróciła pod iglicę swojej lodowej twierdzy. Tam weszła w posiadanie pradawnych szczątków, a to oznacza, że może teraz tworzyć ze śniegu, patyków i ludzkich zwłok upiorne stwory, aby gnać je przeciwko znienawidzonym wrogom niczym demony zemsty.
Suren, dziecięca królowa Zębatego Dworu i jedyna osoba, której rozkazów Pani Nore musi słuchać, schroniła się w ludzkim świecie. Sądzi, że wszyscy o niej zapomnieli, lecz oto pewnej nocy musi uciekać przed burzową wiedźmą, Bogdaną. Ratuje ją nie kto inny jak sam książę Dąb, następca tronu Elfhame, którego ongiś matka raiła jej na małżonka, a od którego ona potem stroniła przez całe lata.
Teraz Dąb jest pięknym, uroczym i zwodniczym siedemnastoletnim młodzieńcem. Realizuje misję, która prowadzi go aż do lodowej twierdzy, i w imię jej powodzenia domaga się pomocy ze strony Suren. Jednak jeśli pozbawiona korony królowa wyruszy z nim na wyprawę, będzie musiała uchronić sowje serce przed chłopcem, którego kiedyś darzyła przyjaźnią.
Stał się bowiem księciem, któremu nie wolno ufać. Czeka ją też konfrontacja z koszmarami, które - jak jej się zdawało - dawno już zostawiła za sobą.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jeśli słońce ma zaświecić w środku nocy, to wyłącznie za sprawą miłości.Siedemnastoletnia Katie cierpi na groźną chorobę: nie może mieć kontaktu ze słońcem. Dlatego na dwór wychodzi wyłącznie po zmroku. Co noc gra na gitarze w podziemiach lokalnej stacji kolejowej. Pewnego razu spotyka Charliego, w którym kiedyś skrycie się podkochiwała. Rozpoczyna się romans, a dziewczyna za wszelką cenę usiłuje ukryć przed Charliem chorobę.
UWAGI:
Na okładce: Marzenia spełniają się w ciemności. Na okładce: Na podstwie powieści powstał film w rolach głównych Bella Thore i Patrick Schwarzenegger.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Piaty tom cyklu "Drużyna". Hal, jego towarzysze z Drużyny i Gilian uwolnili dwudziestu Aralueńczyków sprzedanych jako niewolnicy. Po powrocie do Araluen Gilian otrzymuje nową misję od króla Duncana: chronić życie jego córki. Księżniczka Cassandra ocalała już z jednego zamachu, a teraz w królestwie krążą pogłoski o rychłej kolejnej próbie skrytobójstwa za którą stoi sekta wymarłego kultu Skorpiona. Nie czekając na pierwsze uderzenie przeciwnika, Drużyna ponownie łączy siły by uchronić Giliana i księżniczkę. W piątej części Drużyny starzy przyjaciele zmierzą się z nowymi wrogami i wypróbują swoje umiejętności idąc ramię w ramię do bitwy!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W królestwie Araluenu zachodzą nieuchronne zmiany, wymuszone przez nieubłagany upływ czasu. Król Duncan, złożony chorobą, nie może pełnić swych obowiązków, a regentką zostaje Cassandra, którą wspomaga mąż, Pierwszy Rycerz Królestwa, sir Horace.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Skandianie, przez lata znani jako grabieżcy i wzbudzający powszechny strach napastnicy, obecnie są strażnikami Morza Białych sztormów. Pilnują bezpiecznej żeglugi handlowych jednostek i Walczą z piratami. Ale nie wszystkim się to podoba.
Kiedy wrogowie napadają na Hallasholm, uszkadzają każdy zdatny do żeglugi statek i uprowadzają dumę skandiańskiej floty, "Wilczy Wicher". Na szczęście nowa wersja "Czapli", dłuższa i mocniejsza od poprzedniczki, tym razem nie cumowała W porcie. Hal chciał wprowadzić poprawki do konstrukcji, więc tymczasowo zostawił okręt W warsztacie przy Wschodnim Strumieniu. Tarn napastnicy go nie znaleźli.
Hal i załoga "Czapli" - wraz z oberjarlem Erakiem - ruszają na poszukiwanie "Wilczego Wichru". Szybko odkrywają, że złodzieje używają okrętu do łupienia statków i miast. Hal zdaje sobie sprawę, że piraci mają jakiś złowieszczy plan.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hal wraz z drużyną Czapli poradzili sobie z próbą, pokonali rywali i udowodnili, że zasługują na miano prawdziwych wojowników. Niestety - radość ze zwycięstwa nie trwała długo...
Najcenniejsza skandyjska relikwia, od trzystu dwudziestu lat leżąca w świątyni, została skradziona. To Czaple stały tej nocy na warcie i to one ponoszą odpowiedzialność za to, co się stało.
Hal ma niewielką szansę na to, by oczyścić imię swoje i swojej drużyny. Musi dopaść i pojmać człowieka odpowiedzialnego za kradzież, madziarskiego pirata Zavaca. Wzburzone wody nie sprzyjają żegludze, więc doścignięcie "Kruka" i jego załogi nie będzie łatwe. Czaple, pod wodzą swego młodego skirla oraz z pomocą Thorna, zrobią jednak wszystko, by odzyskać dobre imię w skandyjskiej ojczyźnie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Hal wraz ze swą drużyną od pewnego czasu patrolują wybrzeże Skandii, eskortując statki handlowe i chroniąc je przed piratami. Czaple, przywykłe do większej aktywności, mają trochę dosyć monotonnego życia. Z radością przyjmują więc nową misję, zleconą przez oberjarla.
Łódź z trójkątnym żaglem wypływa jednak z rodzinnego Hallasholmu w wielkim pośpiechu, pozostawiając w porcie rozjuszonego Eraka, wykrzykującego niecenzuaralne pogróżki pod adresem Hala i jego nowej podopiecznej oraz wymachującego wściekle toporem.
Drużyna Hala wyrusza do Araluenu, by zmienić stacjonujących tam Skandian, któzy mają za zadanie ochronę miejscowej ludności przed napastnikami z Arydii - okrutnymi handlarzami niewolników. Jednak wszystkie plany biorą w łeb. Nawet wysłannik króla Duncana, dowódca Korpusu Zwiadowców, Gilan musi odłożyć na później realizację królewskiego zlecenia. Piraci złupili jedną z przybrzeżnych wiosek i porwali kilkunastu jej mieszkańców. Czy Halowi i Czaplom uda się uratować Aralueńczyków przed sprzedażą na targu w Socorro i przed strasznym losem niewolników?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Czaple wypełniły kolejną zamorską misję i wyruszają w drogę do rodzinnego Hallasholm. Na pokładzie wspaniała atmosfera, wszyscy się cieszą na spotkanie z bliskimi. Na morzu jednak nie ma nic pewnego, a już najmniej przewidywalna jest pogoda. Potężny sztorm trwa nadzwyczaj długo, dzień za dniem dzielna "Czapla" pokonuje monstrualne fale, wiatr znosi ją jednak niebezpiecznie daleko od brzegów znanego świata. Nikt dotąd nie zapuszczał się w tak odległe rejony! Na domiar złego podczas koszmarnych przechyłów beczka z zapasem wody pitnej zostaje uszkodzona i nagle okazuje się, że życiodajnego płynu starczy ledwie na kilka dni. Dowódca podejmuje ryzykowną decyzję - trzeba płynąć na zachód z nadzieją, że Ocean Nieskończony kiedyś się jednak skończy i dotrą do upragnionego lądu oraz WODY! Tym razem drużynę czeka naprawdę niezwykły czas!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni